mindre lyckad dag!

Började med att fara ut och rida Chocken idag. Gick inte alls bra, han är så stark vissa dagar och bara springer på. Några steg går han i fin lugn takt och söker sig neråt och sen mitt i allt springer han på och slutar jobba helt, kopplar bara bort helt. Sen biter han fast i bettet och blir stel i först ena och sen andra sidan, när jag väl får loss ena sidan blir han stel i andra och så håller det på så i stort sett hela ridturen.
Känner verkligen att jag inte riktigt klarar av honom just nu, fast att jag använder pessoa som jag egentligen inte vill använda men ja skulle inte alls klara han på vanligt bett just nu.. Men det bra med ridturen är att han ändå jobbade bra, korta stunder då men iaf! Sen så fick jag en fin galopp på slutet också :)
Skulle ju egentligen farit på privatlektion idag med Sandis till ridskolan, men sandis vägrade att gå in i transporten hur vi än gjorde. Brukar gå om man är lugn och lirkar lite med honom men inte idag, höll på i kanske 40 min? innan vi gav upp. Så gick in med han ist igen och for ut på en ridtur genom byn. gopojken var helt underbar idag! Jobbade han i en låg form i traven hela ridturen och han var mjuk och fin i både mun och sidorna! :D Även galoppen var att dö för! Han verkligen jobbade och sökte sig neråt och jobbade med bakbenen!
Efter jag ridit stog jag med han en stund i hagen och verkligen berättade för honom hur mkt jag älskar honom, han stog ut en stund med mitt gulligull men sen så lockade maten mer haha aww :')<3

gammal
Gammal men söt bild på hjärtat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0