I'm blinded cause you are everything I see..

äntligen har jag tid att sitter ner en stund framför datorn, haha ;) Klivit upp kring 9 och varit igång sen dess! Ridit Jesse barbacka på banan, han gick jätte bra! Travade runt lite, tränade volter, ökad trav, galopperade och hoppade ett hinder några ggr och han var väldigt pigg och framåt :D jätte nöjd med honom!

Sen har jag ridit Sandis, började med att värma upp efter "byvägen", idag var en sån dag när sandis osäkra sida tittar fram lite extra haha ;) han är lite rolig, först jätte dominant i hagen och när man är ute och rider så är han jätte osäker, idag så kastade han sig om helt plötsligt när vi travade.. men iaf så fotade micke oss när vi red på banan en sväng, märks att sandis galopp har blivit starkare för han har inga problem att hålla den på banan :D sen så hade jag ställt upp ett hinder på 45 cm? haha när han såg det så sprang han på i en väldig fart, hoppa av tidigt och hoppade högt över och bockade som en dåre efter hindret, ojoj tur att man höll sig kvar då ;) Sen så skötte han sig bättre över hindret men var lika taggad mot det som första gången, hoppade bara ett par ggr så han skulle få ha lite roligt.
Sen orkade inte micke fota mer så han stack men då red jag lite till på banan och jobbade med ställning på volt, red sen ut på byn igen och jobbade skänkelvikning, galopperade och travade av honom i låg form :) så fick han lite mat i stallet, på med nå täcken och sen ut i hagen!
sen så hade chocken tappa en framsko såg vi igår så hovslagaren kom idag men innan det så for jag ut på äventyr med chocken.. ;) Selade honom, satte sen fast våran bob i linor i selen och satt mig på den och körde chocken ut på byn, haha måste ha sett jätte roligt ut men var verkligen en bra idé ju! var då kul att sitta där medan chocken travade på, tog det lugnt iofs och var inte ute nå länge eftersom att hovslagaren var på väg. tog in sandis under tiden chocken fick ny sko och tog av han täckena och lät dom 2 stå inne medan jag och pappa skrapade bort massa snö osv från hagen och körde ut lite löshö eftersom deras bal var slut men vi ska sätta ut en imorgon iaf.
resten av kvällen ska jag ta det lugnt bara, ciao! ;)
water snake
Water Snake<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0