Presentation av hästarna!

Sandvångens Eloge är den som är "riktigt" min. Min första egna häst efter att ha ridit 4 år på ridskola, fick han i november 2006. Kallar han till vardags endast för Sandis, han är en varmblodig travare född 1996 :) Sandis är iaf en väldigt snäll, envis, bestämd, speciell och uttrycksfull häst. Han visar alltid sitt humör för dagen, han är inte super pigg och inte heller alltför lat skulle jag säga, som mitt emellan om ni fattar? haha! Denna hästen har tagit mig dit jag är idag, har verkligen lärt mig den här hästen utan och innan i både framgångar och motgångar! Minns hur jag grät alltid i början när jag red honom för att han alltid testade mig och bara sprang på med huvudet uppe, hände alltför ofta att han tog tag i bettet och drog iväg med mig på uteritterna. Men höll ut och idag är vi bästa vänner, hoppat några clear round tävlingar tillsammans där vi fått rosett och vi satsade verkligen på hoppningen tills för ett år sedan ungefär då han blev halt i över ett halvår, vi hittade aldrig något fel, men sen dess vill jag inte hoppa han mer förutom nå små hinder i skogen IBLAND.
Nu är det dressyr som gäller för oss och det går bara mer framåt!
sandisss

Chocken kom till oss några veckor efter Sandis, vi fick honom eftersom att han annars skulle slaktas. Aww ni skulle sett stackarn, helt mager och deppig :( Men efter en vecka hos oss började han få lite glädje i blicken! Han var helt outbildad så jag och min kompis har fick börja rida han eftersom och lära honom mer och mer saker. Är först förra året jag riktigt började jobba och fokusera mycket på han, under tiden Sandis var halt. På detta året har han kommit otroligt långt! Har hunnit ställa upp i en liten hopptävling där han var super duktig! Sen i sommar så fick han några månaders vila eftersom jag inte tyckte han verkade så fräsch men nu är vi igång igen!
Chocken är också ett varmblod, född 2001. Han är en super snäll kille som är pigg och glad på uteritterna, upplever han ibland som aningen korkad, haha, men finns inte någon finare! Vi kör även med honom :)
galopperar
Water Snake var den häst vi köpte allra först, dagen innan skolan började 2006 kom han hem till oss! Det är en pappas American bashkir curly hingstar. Fux med mycket vitt i ansiktet, super snäll och cool kille som inte stressar upp sig i onödan men som är väldigt taggad när man rider ;) Inte utbildad alls skulle jag säga, rider han ibland och försöker jobba med ställning och böjning osv men ger som inget då jag inte hinner göra det något ofta! Men hoppar han ibland på terrängbanan och det går super :D
Född 2001 och är verkligen en mys gubbe som ska och lukta i ansiktet på folk!
water snake
Jesse Janes är en svart 5 årig american bashkir curly hingst som jag ridit in själv. Kanon fin kille som går super fint bara man börjar kräva lite och jobbar honom ;) Han är aningen lat, men jätte snäll och sätter upp alla mina kompisar på honom om dom inte är så vana. Inte så mkt utbildad, han kan framdelsvändningar och skänkelvikning någorlunda bra nu. Ni skulle se när han riktigt samlar ihop sig i formen och när han kör ökad trav ;)
jesse jane

Har ni någon fråga angående någon av hästarna så är det bara att kommentera! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0