Hos pappa!

Direkt jag kom till pappa gick jag och fixa sakerna jag sku ha med till ridskolan och borstade och rengjorde Sandis riktigt noga, vilket behövdes! Han gick ganska bra att lasta för en gång skull, vi tryckte på med linor bakom honom men tog det i hans takt och han blev inte stressad elr något. Men han tkr inte om när det är så trångt i transporten när man har mellanväggen för han kan väl inte riktigt hålla balansen så när vi kom fram var han helt blöt i svett och hade skavt upp ett sår på höger bakben men det påverkade honom inte något så red ändå :)

Ridlektionen gick super bra! Vi tränade på volter, serpentiner och skänkelvikning då framdelen skulle vara innanför spåret och bakdelen på spåret. Skänkelvikningar är inte precis Sandis starka sida men till slut gick det lite bättre iaf. I övrigt jobbade Sandis i en super fin form och takt i princip hela passet. Fick beröm om hur fin han blivit i kroppen och speciellt hur rund och välmusklad rumpa han hade,haha, och även att han gick väldigt fint. Är alltid väldigt roligt att höra sånt när man kämpat med sin häst för att nå dit :)
Blev några bilder som jag lägger ut när jag är hos mamma igen!

Ikväll har jag bara legat och myst med Tuffe i sängen och sett på TVD och Teen Wolf. Imorgon blir det att rida en massa så har laddat upp för det ;)
sandisss
You're amazing!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0