Läsarfråga!

Fick denna fråga av http://amandalindblom.se/ :
Vad tycker du om frågan om säkerhetsvästar, ska man använda den trots att man inte behöver??

Själv använder jag endast säkerhetsväst vid hopptävlingar, använde nästan alltid när jag var yngre men inte nu. Anledningen är för att jag alltid haft ganska bra balans uppe på hästryggen och jag litar på mina hästar hemma. Klart att jag fallit av från dom några ggr och jag vet att man kan skada sig allvarligt men finns ju både fördelar och nackdelar med västen.
Tycker det inte är något fel med dom som har säkerhetsväst under alla ridturer och tycker att självklart är det ett bra skydd att använda. Tycker faktiskt att yngre ryttare som inte ridit särskilt länge borde använda det men eftersom att jag ridit i 10 år om inte mer så tycker jag att jag kan ta ett eget ansvar uti den frågan ;)
Fortsätta att ställa frågor, alltid roligt! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0